Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ > 6.1 MATEŘSKÁ ŠKOLA VYTVÁŘÍ KAŽDÉMU DÍTĚTI A JEHO RODINĚ ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI KE VZDĚLÁVÁNÍ BEZ OHLEDU NA JEHO POHLAVÍ, VĚK, ETNICKOU PŘÍSLUŠNOST, KULTURU, RODNÝ JAZYK, NÁBOŽENSTVÍ, RODINNÉ ZÁZEMÍ, EKONOMICKÝ STATUS NEBO POTŘEBU PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ.

6.1 Mateřská škola vytváří každému dítěti a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo potřebu podpůrných opatření.


Při přijímání dětí škola respektuje rovný přístup ke vzdělávání s maximální vstřícností ke všem uchazečům. Při rozhodování o přijetí a přestupech neupřednostňuje děti s lepšími kognitivními schopnostmi nebo specifickým nadáním, s lepším rodinným zázemím nebo děti bez speciálních vzdělávacích potřeb. Trvale nerozděluje děti do tříd s odlišným kurikulem (s výjimkou tříd zřizovaných dle § 16, odst. 9 školského zákona) a ve všech třídách poskytuje vzdělání ve srovnatelné kvalitě. S výjimkou úplaty stanovené právními předpisy nevyžaduje další úplatu za vzdělávání poskytované dle ŠVP.